Een prettige orde en sfeer in de klas

Ben je regelmatig ontevreden over een klas, de les of jezelf? Mis je een goede orde en werksfeer in de les en wil je weten wat je daar zelf aan kunt doen? Wil je je steviger en rustiger voelen voor de klas en succesvoller worden in je persoonlijke, pedagogische benadering tijdens de les?

Training in klassenmanagement

De training 'Een prettige orde en sfeer in de les' biedt docenten - ook die met veel ervaring - een frisse mogelijkheid om hun persoonlijke vaardigheden in klassenmanagement te versterken. Het accent ligt op de pedagogische rol van de docent als regisseur van het gedrag van leerlingen.

Wat heeft een onrustige klas van je nodig om er een goede les van te maken? Hoe kun je gewenst lesgedrag tot gewoonte maken? Hoe kan je op jouw manier orde houden en een optimale werksfeer scheppen, ook bij moeilijke groepen?

In de training ´Een prettige orde en sfeer in de les´ leer je met behulp van de Regiemethode:
- je persoonlijk leiderschap te versterken;
- orde houden in allerlei lessituaties;
- een veilig en vruchtbaar lesklimaat te creëren;
- hoe je een klas gewenst gedrag kunt aanleren;
- leerlingen effectief te instrueren, bekrachtigen en corrigeren in hun gedrag;
- met plezier en voldoening je lessen te geven.

Effectieve Training 'Een prettige orde en sfeer in de klas'

Deze training heeft een hoge opbrengst omdat je daadwerkelijk een stap zet in je ontwikkeling als docent: je persoonlijke invloed staat centraal, joúw manier van communiceren met leerlingen. Het gaat om je ideëen over fijne lessen, over contact en sfeer en hoe je deze vanuit je gezagspositie als docent overbrengt. Je wordt prettig zichtbaar en succesvol. In je lessen kan iedereen zich weer ontspannen, en zich concentreren op het echte werk.
Resultaat: een prettige docent die de regie in handen heeft.

Bovendien:
-  Niet het vak, de klas, of de school staat centraal, maar jijzelf in je rol als docent.
- Je krijgt de efficiënte Regiemethode aangereikt met een breed scala aan inzichten, vaardigheden en
   tips. Van Marzano tot Boon, van Waszlawick tot Weisfelt.
- Je oefent in de training met elkaar en acteurs om zicht en grip te krijgen op je verbale en
   non-verbale communicatie in de klas. Iedereen is uiterst betrokken en zorgvuldig.
- Je leert in een groep van vijf tot tien collega's. Én je leert door je vragen drie keer in een individueel
  gesprek met de coach centraal te stellen.
- De trainer is zeer ervaren in zijn vak & de training 'Een prettige orde en sfeer in de klas' wordt
  sinds 2008 met veel succes uitgevoerd.
 

De Regiemethode

Je vakinhoudelijke en didactische vaardigheden zijn de kern van je vak. Of niet? Iedere docent ontdekt steeds weer opnieuw dat de basis van een goede les sterk wordt bepaald door het contact en commitment van de leerlingen met elkaar, met de les en met jou als docent. Daar valt of staat een les mee. De klas vaart vooral op jouw talent voor klassenmanagement. De Regiemethode, ontwikkeld door Thera van der Vooren, geeft een gerichte aanpak voor een goede samenwerking binnen de les. Met alle aandacht voor je rol als regisseur van gedrag stel je je persoonlijke invloed als leider centraal. En dát geeft rust.